27 februari, 2018
Hur kan vi skapa samarbeten

Hur du skapar samarbeten oavsett vad det handlar om

När det kommer till samarbeten brukar fokusen ligga på att bli sponsrad av företag. Att få saker i utbyte mot plats i dina kanaler. Men är det de enda sättet att samarbeta på? Nej självklart tänker du. Men varför är hela influencer-världen så fokuserad på vad som kommer ut i fysiska produkter? Jag tänkte använda detta inlägget till att gå […]
26 februari, 2018
11 faror med bloggen

11 faror som gör att din blogg tar över ditt liv

När jag investerar i något då investerar jag verkligen i något. Du kanske är likadan? När du kör så kör du hårt. Det handlar om att du gillar det du skapar. Att det du ger värde till ditt och andras liv. Bloggen är den platsen som du har möjlighet att påverka. Men om man inte är försiktig kan det ta […]
20 februari, 2018
prioriterar SEO

Om du inte prioriterar SEO missar du en viktig del av webben!

De flesta bloggarna som jag känner får de flesta besökare från Facebook och liknande. Mina kommer från Google och i detta inlägget tänkte jag gå in på varför det är viktigt att prioritera SEO. För när du delar på exempelvis Facebook så är den begränsad till de som följer dig och i viss mån deras vänner. Men med SEO kan […]
12 februari, 2018
Därför kan design som ser billig ut skada ditt varumärke

Därför kan design som ser billig ut skada ditt varumärke

Solen skiner, fötterna hamrar emot marken och tempot är uppe. Är mitt uppe i min dagliga promenad när jag stannar plötsligt. Backar, jag kan väl inte ha sett det jag tror att jag såg!? Jo men dra mig baklänges, rakt över bilden på en skyllt hos ett lokalt café ser man tydligt vattenmärkningen. Det är märkning från en väldigt känd […]
6 februari, 2018
Analyserar du ditt innehåll någon gång

Analyserar du ditt innehåll någon gång?

Hur ser det ut i ditt flöde egentligen? Eller kanske den viktigaste frågan är utstrålar det du vill? Om svaret är nej och du känner att det finns utrymmer för utveckling så tänket jag dela med mig hur jag gör för att analysera mina flöden utan att blanda in statistik. För den säger egentligen mycket lite om kvaliteten på ditt […]
5 februari, 2018
Intelligent innehåll kan ge dig försprång

Intelligent innehåll kan ge dig försprång

Måste man vara ett geni och ha ett Mensa diplom för att skapa intelligent innehåll? Nope det skulle jag vilja påstå att man inte behöver. Det enda som jag tror för att skapa intelligent innehåll är en dos av kvickhet. Och aldrig underskatta de som tar del av dina saker. Det känns ju inte så himla coolt att läsa när […]
31 januari, 2018
Ny trend, den frånvarande annonsören!

Ny trend, den frånvarande annonsören!

Jag vet inte om du har sett, men om du har visst är det störande?! Det kommer allt fler bloggar och sociala konton med bara reklam. Jag kallar detta den frånvarande annonsören. Ja dom finns där men är allt annat än närvarande individer på sina konto. En annan sak som är riktigt lustigt är att de flesta, inte alla men […]
31 januari, 2018
Ny trend, den frånvarande annonsören!

Ny trend, den frånvarande annonsören!

Jag vet inte om du har sett, men om du har visst är det störande?! Det kommer allt fler bloggar och sociala konton med bara reklam. Jag kallar detta den frånvarande annonsören. Ja dom finns där men är allt annat än närvarande individer på sina konto. En annan sak som är riktigt lustigt är att de flesta, inte alla men […]
24 januari, 2018
Algoritmen på webben gör den egentligen

Algoritmen på webben gör den egentligen?!

När jag satt i möte en gång så blev jag konfronterad med varför ligger vi inte högt upp i Google? Mitt korta svar var att alla vi får olika resultat och att det är därför man lär känna de som ska söka på den informationen som du har. Ur fickan flyger telefonen, några rappa tappningar och sedan fyller den mitt […]
15 januari, 2018
8 misstag som dödar din relation till influencers

Företag! 8 misstag som dödar din relation till influencers!

Först och främst så borde jag säga det att influencers emellan snackar. Om du som företag inte har skött samarbetet snyggt så kommer många veta om det. Lika mycket som en influencer kan öka värdet på ditt varumärke kan de även sänka de. Så vad är de 8 största misstagen som du som företagare kan göra? Grejen är ju att […]