enklakneps blogg

Varumärkesarketyper som visar på hur målgrupp är viktigt

Lyssna på inlägget här under: 12 Varumärkesarketyper är nått av det coolaste jag kommit över. Eller ja det säger jag om allt som är nytt och gå in på ämnen som har med sociala tekniker. Vi är unika men ändå inte och genom det brukar man använda sig av arketyper som...

Expertråden du bör undvika på dina sociala kanaler

Vill du lyssna på inlägget istället?! I detta inlägget tänkte jag ta upp de 3 råden som är väldigt skadliga som jag hört flera gånger om. Detta inlägget kommer helt enkelt handla om: börja om med nytt konto, publicera flera gånger om dagen och skriv på engelska så når...

Vad är SoMe och SoMe manager?

Lyssna på innehållet istället: SoMe är sociala media och när man lägger till manager på slutet betyder det att det är ett yrke inom att lägga upp innehåll på de olika sociala plattformarna. Så som Facebook, Instagram och så vidare. Så där eller?! Vi kan ju göra det...
Ett favoritprojekt hemsidan för Body Therapy

Ett favoritprojekt hemsidan för Body Therapy

Det här är ett av mina projekt roligaste projekt. Där jag fick vara med på allt från grafisk profil, logga och hemsida. En medicinsk massage för dig som bor i Göteborg. Jag tänkte ta dig bakom kulisserna på hur jag jobbar och visa vad jag har gjort. (Länk hittar du om...

läs mer
Webbhotell kraften bakom en hemsida

Webbhotell kraften bakom en hemsida

Typ alla vet att man måste ha ett webbhotell och domän när man ska ha en hemsida. Men vad betyder det egentligen på riktigt? Det är helt galet vad vi it branschen gillar att slänga med ord hit och dit. Det vet ju alla typ, men om man inte vet då? Ingen fara jag tänkte...

läs mer
Har du zombie-innehåll på din hemsida?

Har du zombie-innehåll på din hemsida?

Det är bevisat om och om igen att all information på våra sidor är inte bra för sidans hälsa. Zombie-innehåll är både sidor och blogginlägg som blir besökta eller ger sidan något. De ligger just nu bara och tar liv från din sida. När jag började läsa om detta fenomen...

läs mer
Hur du skapar din niche eller kategori

Hur du skapar din niche eller kategori

Länge trodde jag att min niche var it eller webb. Men det var inte för än jag grävde djupare i ämnet när jag förstod att en niche är lösningen på en specifik fråga. Webb, livsstil eller beauty är industrier inte en niche. I detta inlägget går jag in lite på vad jag...

läs mer
Ny design men inte helt klar

Ny design men inte helt klar

Ville ha en ny design, men så när jag kastat mig in och låst bloggen länge känns det som att dags att öppna även om jag inte är klar ens i närheten. Kände att "Good enough" får duga nu så länge. För att bygga lite på den allt eftersom. Det kommer snart en bloggskola...

läs mer

Hej!

Den som hammrar på tangenterna heter Johanna. Och den här bloggen riktar in sig på Marknadsföring, sociala media och framför allt hur vi kan växa på webben. 

Jag älskar att ta reda på hur man göra saker. Och det är ett av skälen till att jag tillverkar klistermärken på min fritid. Men för det mesta så är jag nyfiken på hur saker och ting fungerar på webben. Som marknadsföring. 

Vi har mängder av möjligheter att påverka titta bara på siffrorna från rapporten svenskarna och internet

%

Använder internet dagligen

%

Söker dagligen på Google

%

Använder sociala media dagligen

Prenumerera på hemliga brev,Få Instagram checklista,Exklusiva knep och nyheter


0