enklakneps blogg

Vad använder man en målgrupp till?

Orkar du inte läsa? Lyssna istället! Det kan bli lite tjatigt på många (inklusive jag!) att höra att man borde ha en målgrupp. Men okej vad använder man den till?! Man skulle kunna säga att det är din försöksperson. Du kan testa allt på den och utvärdera utan att det...

Vad en målgrupp är och vad använder man den till!

Orkar du inte läsa?! Lyssna på innehållet istället! Den största lögnen om målgrupp är att du stänger ute människor om du inte inkluderar dom. Nej målgrupp fungerar inte som vårt samhälle och skapar vi och dom känsla. Om den gör det så är det nått fel på den. Målgrupp...

Varför skapar man ett varumärke egentligen?

Orkar du inte läsa? Lyssna istället. Två skäl, ett du vill ha en unik positionering eller signatur. Och du vill bli enkel att kategoriseras av potentiella kunder/läsare. För att du vill bli igenkänd och att folk ska känna vi är lika, jag gillar det. Men du vill också...
2019 vad fan gjorde vi egentligen?!

2019 vad fan gjorde vi egentligen?!

2019 det skakiga året. Där topparna har varit höga och dalarna låga. Ojoj oj tänker nog du, nu kommer en sån där lång urvattnad klyschig års sammanfattning. Och jag vet inte om du kommer få rätt än! Lämna en kommentar om du hade rätt! Året började med en sån där...

läs mer
Har influencers slutat vara relaterbara?

Har influencers slutat vara relaterbara?

Hela idéen och styrkan hos influencers är just grejen att de är som vi. Vi kan relatera till deras liv och vad de gör, inte som kändisar som är på en annan nivå. Där vet vi att det vi ser inte är hela deras liv och vi har förståelse för att när de syns så gör det de...

läs mer
Varför ska dom läsa det du skriver?

Varför ska dom läsa det du skriver?

Har du tänkt på kostnaden dom dina läsare betalar när dom läser din blogg? Jag har länge tänkt allt innehåll på webben som en byteshandel. Vi har massa saker som vi kan byta men då är frågan. Vad är det du delar värt? Hur räknar man ut ens värde. För mig har olika...

läs mer

Hej!

Den som hammrar på tangenterna heter Johanna. Och den här bloggen riktar in sig på Marknadsföring, sociala media och framför allt hur vi kan växa på webben. 

Jag älskar att ta reda på hur man göra saker. Och det är ett av skälen till att jag tillverkar klistermärken på min fritid. Men för det mesta så är jag nyfiken på hur saker och ting fungerar på webben. Som marknadsföring. 

Vi har mängder av möjligheter att påverka titta bara på siffrorna från rapporten svenskarna och internet

%

Använder internet dagligen

%

Söker dagligen på Google

%

Använder sociala media dagligen

Prenumerera på hemliga brev,Få Instagram checklista,Exklusiva knep och nyheter


0