Hur du skapar en framgångsrik marknadsföring med influnecers

Intresset för marknadsföring med influnecers bara ökar och lönsamheten att hoppa på tåget kan vara exceptionell. Det finns många faror men också nästan måsten för att du ska få ut så mycket som möjligt av din investering. Jag tänkte i detta inlägget dela med mig av vad jag har lärt mig om den typen av marknadsföring.

Marknadsföring med infuencers

Lönsamheten ligget rätt och lätt i vad du vill ha ut av det. Vi hör om och om igen hur någon använde sig av influnecers och sen köpte deras följare som galna. Även om det kanske är vårt slutliga mål måste vi börja lite mjukare.

Hur sätter du dina mål värdefullt?

Enastående resultat kommer med bra mål och en grym plan. Allt börjar med vart står ditt företag eller konto idag?

Handlingsbara steg, skriv ner svaren du har:

Hur välkänt är ditt företag idag? (Hur många följare har du? Och hur många känner till att du finns tror du)
Vilken industri är din produkt/tjänst? (som typ hälsa, natur, skönhet, familj)
Vilken kategori är din produkt/tjänst? (som typ om du har industri livsstil, kategorin kan då vara typ inredning, resor, mat)
Behöver du introducera dig och säga hej här finns jag? För att nå ut till fler potentiella kunder?
Behöver du påminna dom som känner till dig att köpa?
Behöver du stärka relationen med dina befintliga kunder?

Hitta vad du behöver marknadsföra dig för.

När du har svarat på frågorna kommer du att få ledtrådar i vart du är i din marknadsföring. Jag har sett mest resultat genom att använda mig av:

SE = Kännedom
Bara visa vem ni är/vad ni gör. Kort och gott helt enkelt.
VIKTIGT: Begär inget, ge något av värde. Inga frågor i text när du publicerar en film.

THINK = Efterfrågan
Kom lite närmre, ge lite mer och här kan du ställa frågor.

 DO = Det som de ska göra/köpa
Bild på det som det ska göra/köp, länk och håll dom i handen hela vägen till slutfört köp.

CARE = Lojalitet
Bygga grymmare relation genom att ge mer. Längre innehåll och skapa ett större förtroende.

Detta sättet att tänka kring det hörde jag på en av be better online’s grymma föreläsningar.

Vad tror du skulle vara det bästa stadiet att marknadsföra dig på? Ta gärna hjälp av frågorna över för att få en klarare bild i vad du behöver.

Hitta pålitliga i marknadsföring med influencers!

Det kan vara superlätt att hitta rätt men också fel. Därför har jag satt ihop några kontrollpunkter som jag brukar använda mig av.

Handlingsbara steg, skriv ner svaren du har:

Hur många följare har dom?
Hur många följer dom?
Mellanskillnaden är vad dom har för kraft att influera. För att om du har 2000 följare och följer 5000 så är det stor chans att 2000 av dom följarna kommer från ett follow train. Som betyder att man avtalet är att du följer mig så följer jag dig. Ingen garanti på att de influeras av varandra.
Har de senaste bilderna mer än 1% likes?
Hur många kommentarer har de senaste 20 bilderna?
Svarar influencern på sina kommentarer?
Hur skulle du säga att tonen är i deras innehåll och matchar det din produkt?
Har de tidigare gjort samarbeten och hur tycker du dom va?
Har du några misstankar om att influencern har köpt följare?

Det viktigaste för att inte råka investera i en influencer som inte passar dig är att göra lite research. Det behöver inte vara jättegrundligt, bara tillräckligt för att inte hamna i de vanliga fällorna.

Varning för Engamentsgroups!

Det är överlägset många idag som använder sig av så kallade engements groups. Vilket betyder att de har en grupp människor som ingått avtal med varandra att gilla och kommentera varandras bilder. Det vill säga att de kommenterar bara av kravet för blåsa upp sin egna statistik. Vilket inte skapar bra förutsättningar för marknadsföring med influencers. Eftersom ingen är direktintresserad av vad den andra publicerar utan är bara med för att få.

Sammanfattning

Det här men marknadsföring med influencers kan vara mäktigt att hänga med på. Men bara lite is i magen och lite undersökning så tror jag att du kommer klara det galant. Det viktigaste är att du vet vad du vill ha ut av det. Så att du kan kommunicera det men också för att kunna reflektera. Det är inte en krav att du måste hitta rätt med en gång, bara du vet vad du vill så kan du alltid se vad det var som inte funkade och funkade för att finjustera det. För att allt på webben är ett ständigt arbete.

Vill du läsa mer?!

Expertråden du bör undvika på dina sociala kanaler

Expertråden du bör undvika på dina sociala kanaler

Vill du lyssna på inlägget istället?! I detta inlägget tänkte jag ta upp de 3 råden som är väldigt skadliga som jag hört flera gånger om. Detta inlägget kommer helt enkelt handla om: börja om med nytt konto, publicera flera gånger om dagen och skriv på engelska så når du ut till fler. Dessa är skadliga och jag kommer att berätta varför. Skapa ett...

läs mer
13 skäl till du borde begränsa ställen du finns på sociala media

13 skäl till du borde begränsa ställen du finns på sociala media

Okej, jag tänkte att vi kunde göra en liten lista på vad jag har sett har negativ påverkan på din närvaro om du använder dig av för många platser på samma gång. De här punkterna gäller inte superstora företag som har flera resurser på plats för att sköta det massiva jobbet som sociala media är. utan som du och jag som sköter det själva. Och jag...

läs mer

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

  • Hur du skapar en framgångsrik marknadsföring med influnecers
  • Hur sätter du dina mål värdefullt?
  • Handlingsbara steg, skriv ner svaren du har:
  • Hitta vad du behöver marknadsföra dig för.
  • Hitta pålitliga i marknadsföring med influencers!
  • Handlingsbara steg, skriv ner svaren du har:
  • Varning för Engamentsgroups!
  • Sammanfattning
  • Expertråden du bör undvika på dina sociala kanaler
  • 13 skäl till du borde begränsa ställen du finns på sociala media
  • Sidor
  • Bransch hemligheter direkt i din inkorg