Varför ska dom läsa det du skriver?

Har du tänkt på kostnaden dom dina läsare betalar när dom läser din blogg? Jag har länge tänkt allt innehåll på webben som en byteshandel. Vi har massa saker som vi kan byta men då är frågan. Vad är det du delar värt?

Hur räknar man ut ens värde. För mig har olika saker olika värde som inte är baserat på hur många ”Likes” eller kommentarer. Informationen har ett värde som borde gå att räkna på eller? Jag kanske är helt ute och cyklar tycker du och det är helt okej.

Allt börjar med oss själva

Den enda du kan påverka där du själv.

Jag tror på att man alltid ska utgå från sig själv och det man skapar. Och för mig så ser jag frågan: Varför ska dom läsa det jag skriver? För att jag tror att när vi svarar på den frågan så har vi nyckeln till att kunna sätta ett värde på det vi skriver på webben.

Du måste bestämma värdet först

Om vi tittar på inlägg som 13 största blogg-failen som jag har gjort! Tycker jag att det alltid har ett värde att dela med sig av ens misslyckande. För alla historier hjälper oss och vi lär från dom. Så jag bestämmer mig helt enkelt att detta inlägget har ett värde, för att det kan hjälpa andra lika så som att det hjälper mig att reflektera på saker jag har gjort. Så varför ska andra läsa det inlägget? Jo för då kan du undvika det jag gjort eller så känner du dig inte ensam för att har någon gjort det så har nog någon annan gjort det med. Jag skulle ge det inlägget värdet :

  • Samhörighet
  • Erfarenhet

Vad kan det har för värde om det inte är poäng, följare eller pengar?

Nu kanske du snappar upp i vad jag vill säga med detta inlägget. Att jag vill utmana dig i att tänka på hur du skulle säga att de ger i värde till den som ska läsa. som:

  • Utbildning
  • Underhållning
  • Pepp
  • Förändring i tankesätt
  • Energi
  • Verktyg
  • Kännedom
  • Reflektion
  • Nytt tankemönster

Och så mycket mer. Jag själv har börjat byta ut värdet från siffror till vad jag känner att jag ger som ord. Om du känner att det skulle vara svårt att börja på ditt egna innehåll. Kolla på detta inlägget. Vad skulle du säga att värdeordet skulle kunna ges till detta inlägget?

Vill du läsa mer?!

Expertråden du bör undvika på dina sociala kanaler

Expertråden du bör undvika på dina sociala kanaler

Vill du lyssna på inlägget istället?! I detta inlägget tänkte jag ta upp de 3 råden som är väldigt skadliga som jag hört flera gånger om. Detta inlägget kommer helt enkelt handla om: börja om med nytt konto, publicera flera gånger om dagen och skriv på engelska så når du ut till fler. Dessa är skadliga och jag kommer att berätta varför. Skapa ett...

läs mer
13 skäl till du borde begränsa ställen du finns på sociala media

13 skäl till du borde begränsa ställen du finns på sociala media

Okej, jag tänkte att vi kunde göra en liten lista på vad jag har sett har negativ påverkan på din närvaro om du använder dig av för många platser på samma gång. De här punkterna gäller inte superstora företag som har flera resurser på plats för att sköta det massiva jobbet som sociala media är. utan som du och jag som sköter det själva. Och jag...

läs mer

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *