Lönsam på webben 2020, går det?

Lyssna:

Efter det som inte bör nämnas vid namn (Voldemort) slog till 2020 så har nästan alla fattat att det är på webben man ska vara för att vara lönsam. Men med det så syns inte alla eller är lönsamma på webben. Vad är det som skiljer den som lyckas och den som inte gör det? Enkelt egentligen, bra innehåll och budskap. 

Det är som i min bransch, alla kan bygga en hemsida men alla kan inte bygga en teknisk bra hemsida. Det är lite som att jämföra kostym köpt på H&M och en skräddarsydd kostym. Båda är kostymer men de ger olika intryck på omgivningen. Så frågan ligger inte lägre i om du behöver en hemsida eller inte utan vilket intryck vill du ge med din hemsida?

Lönsamheten beror på vilka du omger dig med

Det är här det kluriga med webben kommer in som jag har sett det. Vi är allt för webben. Men vi kommer alltid att förlita oss på vad andra människor av kött och blod säger om tjänsterna och produkterna. Det är därför du vill dels omge dig med massa grymma människor som har olika expertiser som kan guida dig och bolla med dig. Men också redan från början be om omdömen från de som känner dig, jobbar med dig eller främlingar som du chattar med. För att vara lönsam 2020 tror jag mycket på det sociala bevisen på att du skapar bra saker är det som väger tyngst.

Våga nätverka på webben

För alla som fortfarande sitter hemma eller inte riktigt är sugna på att nätverka i den fysiska världen. Så är grupper och forum typ det bästa för att bygga grymma relationer med nya människor. Min tanke är att för att vara lönsam 2020:

Måste vi fokusera på att skapa djupare och bättre relationer till människor.

Vill du läsa mer?!

Marginalavkastning är en nyckel till att förstå jakten på likes

Marginalavkastning är en nyckel till att förstå jakten på likes

Lyssna: Första gången vi gör något som känns det helt fantastiskt. När du köpte din första dyra pryl eller bil. Eller varför inte första gången du smakade den där goda tårtan. Men andra gången du gör något så trubbas den känslan av. Och den minskar för varje gång och det som var hur najs som helst blir en beige vardags grej. Detta är...

läs mer
Story time: Digital fullträff hur namnet blev till

Story time: Digital fullträff hur namnet blev till

OH SHIT jag skulle ha döpt min bok till nått med succé. Och fick på riktigt googla hur det stavas för att kunna skriva första meningen i detta innehållet. För min hjärna vill inte komma ihåg hur det stavas. Det går ju liksom inte hatt ha ett boknamn som man inte kan stava till.  Ibland så skapar min dyslexi lite vägar som jag inte trodde att jag...

läs mer

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

  • Lönsam på webben 2020, går det?
  • Lönsamheten beror på vilka du omger dig med
  • Våga nätverka på webben
  • Marginalavkastning är en nyckel till att förstå jakten på likes
  • Story time: Digital fullträff hur namnet blev till
  • Sidor
  • Bransch hemligheter direkt i din inkorg