Hur marknadsför man sig? olika tekniker och teorier om hur vi alla kan lyckas med webbnärvaron. Ämnen som SEO, optimering av ditt innehåll.

7 mars, 2018
Får man använda sig av andras saker

Får man använda sig av andras saker?

Den eviga frågan, tycker du inte. Vad får man och vad får man inte använda sig av på webben? Många gånger är det ju inte svart eller vitt utan det finns så himla många gråzoner. Det är så himla skrämmande. Så varför inte gå genom det en gång för alla för att friska upp minnet lite. För mig på gamla […]
6 mars, 2018
Är det viktigt att stå i centrum för Influencers?

Är det viktigt att stå i centrum för Influencers?

När du sätter dig i ett rum fullt av influencers går det att få en syl i vädret då? Jag har tänkt mycket på hur självisk har influencvärlden blivit? Som att få ut något av varje situation, annars hade inte followtrain funnits. Det viktigaste verkar vara att tjäna pengar och få massa saker. Att  stå i centrum.  Visst vi alla […]
1 mars, 2018
Vad betyder statistiken och hur kan du använda det

Vad betyder statistiken och hur kan du använda det?

Statistik är bara en siffra på en skärm utan betydelse. Tills du kan förädla det och använda det till något. Det kan vara att pusha dig att skriva bättre eller för att utveckla andra delar. Och det är upp till dig hur du vill använda siffran på skärmen. Siffran i sig spelar ingen roll alls skulle jag vilja påstå, utan […]
28 februari, 2018
Ta emot produkter som betalning ja eller nej

Ta emot produkter som betalning ja eller nej?

Måttet på framgång i influencer-världen är hur produkter som betalning du får. Det gör ju att diskussionerna är ett måste är det okej att bara ta emot produkter som sponsring eller måste man fakturera med? En del är fanatiska med att du ska alltid fakturera och andra är ta det du kan få. Men finns det en gråzon här? Om […]
27 februari, 2018
Hur kan vi skapa samarbeten

Hur du skapar samarbeten oavsett vad det handlar om

När det kommer till samarbeten brukar fokusen ligga på att bli sponsrad av företag. Att få saker i utbyte mot plats i dina kanaler. Men är det de enda sättet att samarbeta på? Nej självklart tänker du. Men varför är hela influencer-världen så fokuserad på vad som kommer ut i fysiska produkter? Jag tänkte använda detta inlägget till att gå […]
26 februari, 2018
11 faror med bloggen

11 faror som gör att din blogg tar över ditt liv

När jag investerar i något då investerar jag verkligen i något. Du kanske är likadan? När du kör så kör du hårt. Det handlar om att du gillar det du skapar. Att det du ger värde till ditt och andras liv. Bloggen är den platsen som du har möjlighet att påverka. Men om man inte är försiktig kan det ta […]
20 februari, 2018
prioriterar SEO

Om du inte prioriterar SEO missar du en viktig del av webben!

De flesta bloggarna som jag känner får de flesta besökare från Facebook och liknande. Mina kommer från Google och i detta inlägget tänkte jag gå in på varför det är viktigt att prioritera SEO. För när du delar på exempelvis Facebook så är den begränsad till de som följer dig och i viss mån deras vänner. Men med SEO kan […]
12 februari, 2018
Därför kan design som ser billig ut skada ditt varumärke

Därför kan design som ser billig ut skada ditt varumärke

Solen skiner, fötterna hamrar emot marken och tempot är uppe. Är mitt uppe i min dagliga promenad när jag stannar plötsligt. Backar, jag kan väl inte ha sett det jag tror att jag såg!? Jo men dra mig baklänges, rakt över bilden på en skyllt hos ett lokalt café ser man tydligt vattenmärkningen. Det är märkning från en väldigt känd […]
6 februari, 2018
Analyserar du ditt innehåll någon gång

Analyserar du ditt innehåll någon gång?

Hur ser det ut i ditt flöde egentligen? Eller kanske den viktigaste frågan är utstrålar det du vill? Om svaret är nej och du känner att det finns utrymmer för utveckling så tänket jag dela med mig hur jag gör för att analysera mina flöden utan att blanda in statistik. För den säger egentligen mycket lite om kvaliteten på ditt […]
5 februari, 2018
Intelligent innehåll kan ge dig försprång

Intelligent innehåll kan ge dig försprång

Måste man vara ett geni och ha ett Mensa diplom för att skapa intelligent innehåll? Nope det skulle jag vilja påstå att man inte behöver. Det enda som jag tror för att skapa intelligent innehåll är en dos av kvickhet. Och aldrig underskatta de som tar del av dina saker. Det känns ju inte så himla coolt att läsa när […]