Hur marknadsför man sig? olika tekniker och teorier om hur vi alla kan lyckas med webbnärvaron. Ämnen som SEO, optimering av ditt innehåll.

7 mars, 2018
Får man använda sig av andras saker

Får man använda sig av andras saker?

Den eviga frågan, tycker du inte. Vad får man och vad får man inte använda sig av på webben? Många gånger är det ju inte svart eller vitt utan det finns så himla många gråzoner. Det är så himla skrämmande. Så varför inte gå genom det en gång för alla för att friska upp minnet lite. För mig på gamla dagar är ju minnet kort. Nej jag är inte lastgammal än men skit har varit på tapeten det om otillåten användning. Jag vet att det är ett stort problem bland […]
6 mars, 2018
Är det viktigt att stå i centrum för Influencers?

Är det viktigt att stå i centrum för Influencers?

När du sätter dig i ett rum fullt av influencers går det att få en syl i vädret då? Jag har tänkt mycket på hur självisk har influencvärlden blivit? Som att få ut något av varje situation, annars hade inte followtrain funnits. Det viktigaste verkar vara att tjäna pengar och få massa saker. Att  stå i centrum.  Visst vi alla vill ju nå ut. Men jag har sett att det har växt upp en ny gren i influence-världen där det bara handlar om att publicera innehåll för att få saker. […]
1 mars, 2018
Vad betyder statistiken och hur kan du använda det

Vad betyder statistiken och hur kan du använda det?

Statistik är bara en siffra på en skärm utan betydelse. Tills du kan förädla det och använda det till något. Det kan vara att pusha dig att skriva bättre eller för att utveckla andra delar. Och det är upp till dig hur du vill använda siffran på skärmen. Siffran i sig spelar ingen roll alls skulle jag vilja påstå, utan det som ligger bakom det. Det droppas statistik hit och dit. Men få omvandlar deras siffror till något nyttigt. Utan det har blivit en hets att ha så många siffror […]
28 februari, 2018
Ta emot produkter som betalning ja eller nej

Ta emot produkter som betalning ja eller nej?

Måttet på framgång i influencer-världen är hur produkter som betalning du får. Det gör ju att diskussionerna är ett måste är det okej att bara ta emot produkter som sponsring eller måste man fakturera med? En del är fanatiska med att du ska alltid fakturera och andra är ta det du kan få. Men finns det en gråzon här? Om du har varit här inne några gånger så vet du att jag är alltid för gråzoner och att du själv ska aktivt välja om saker är värt för dig eller […]
27 februari, 2018
Hur kan vi skapa samarbeten

Hur du skapar samarbeten oavsett vad det handlar om

När det kommer till samarbeten brukar fokusen ligga på att bli sponsrad av företag. Att få saker i utbyte mot plats i dina kanaler. Men är det de enda sättet att samarbeta på? Nej självklart tänker du. Men varför är hela influencer-världen så fokuserad på vad som kommer ut i fysiska produkter? Jag tänkte använda detta inlägget till att gå genom lite varför man inte får samarbeten. Rädd för ett NEJ Det som håller tillbaka dig och mig är rädslan för ett nej. Ett misslyckande. Vad händer om vi jobbar […]
26 februari, 2018
11 faror med bloggen

11 faror som gör att din blogg tar över ditt liv

När jag investerar i något då investerar jag verkligen i något. Du kanske är likadan? När du kör så kör du hårt. Det handlar om att du gillar det du skapar. Att det du ger värde till ditt och andras liv. Bloggen är den platsen som du har möjlighet att påverka. Men om man inte är försiktig kan det ta över ens liv. Som Siranee skulle sagt “är det du som styr bloggen eller bloggen som styr dig?” Detta inlägget kommer handla om minorna som jag har sett i blogg/influence […]
20 februari, 2018
prioriterar SEO

Om du inte prioriterar SEO missar du en viktig del av webben!

De flesta bloggarna som jag känner får de flesta besökare från Facebook och liknande. Mina kommer från Google och i detta inlägget tänkte jag gå in på varför det är viktigt att prioritera SEO. För när du delar på exempelvis Facebook så är den begränsad till de som följer dig och i viss mån deras vänner. Men med SEO kan du nå alla som vill läsa om det du skriver utan begränsningar. Så lägger du tid på att bygga dina inlägg SEO-vänliga?   SEO är “simple stupid” om du tittar […]
12 februari, 2018
Därför kan design som ser billig ut skada ditt varumärke

Därför kan design som ser billig ut skada ditt varumärke

Solen skiner, fötterna hamrar emot marken och tempot är uppe. Är mitt uppe i min dagliga promenad när jag stannar plötsligt. Backar, jag kan väl inte ha sett det jag tror att jag såg!? Jo men dra mig baklänges, rakt över bilden på en skyllt hos ett lokalt café ser man tydligt vattenmärkningen. Det är märkning från en väldigt känd sida där man köper bilder ifrån. Hur professionellt känns det liksom?   Det var då i den stunden som tankarna vandrade till hur dålig design kan skrämma bort kunder eller […]
6 februari, 2018
Analyserar du ditt innehåll någon gång

Analyserar du ditt innehåll någon gång?

Hur ser det ut i ditt flöde egentligen? Eller kanske den viktigaste frågan är utstrålar det du vill? Om svaret är nej och du känner att det finns utrymmer för utveckling så tänket jag dela med mig hur jag gör för att analysera mina flöden utan att blanda in statistik. För den säger egentligen mycket lite om kvaliteten på ditt innehåll. Så vad säger du ska vi titta in på vad vi har skapat? När jag en tidig kall morgon smög in i ett becksvart vardagsrum och upp i min […]
5 februari, 2018
Intelligent innehåll kan ge dig försprång

Intelligent innehåll kan ge dig försprång

Måste man vara ett geni och ha ett Mensa diplom för att skapa intelligent innehåll? Nope det skulle jag vilja påstå att man inte behöver. Det enda som jag tror för att skapa intelligent innehåll är en dos av kvickhet. Och aldrig underskatta de som tar del av dina saker. Det känns ju inte så himla coolt att läsa när någon talar till dig som ett litet barn, eller hur? Jag brukar använda uttrycket att skriva någon på näsan, eller varför inte peka finger. Det är så himla lätt att […]