Hur marknadsför man sig? olika tekniker och teorier om hur vi alla kan lyckas med webbnärvaron. Ämnen som SEO, optimering av ditt innehåll.

27 juni, 2019

Hur du skapar din niche eller kategori

Länge trodde jag att min niche var it eller webb. Men det var inte för än jag grävde djupare i ämnet när jag förstod att en niche är lösningen på en specifik fråga. Webb, livsstil eller beauty är industrier inte en niche. I detta inlägget går jag in lite på vad jag lärt mig hur du skapar din niche. Det […]
21 maj, 2018
Applicera SEO på dina andra sociala kanaler

Applicera SEO på dina andra sociala kanaler

SEO är inte bara för din blogg du kan applicera det på alla dina kanaler. För i grund och botten så är SEO-anpassade inlägg anpassade efter människor. Och att föra med sig hur du tänker kring SEO in i dina sociala kanaler hjälper dig bara. Att ta med mig det som jag gör på bloggen i på mina sociala kanaler […]
7 maj, 2018
Gå in på djupet i SEO en av de cooalste sakerna på webben

Gå in på djupet i SEO en av de cooalste sakerna på webben

Vi får personliga resultat och därför är det så klurigt. I en serie av inlägg kommer vi att gå genom olika saker. Detta kommer att vara lite djup men mycket för att inspirerar dig att sätta upp egna projekt och testa dig fram på om just dessa sakerna fungerar för dig. För SEO handlar mer om testa, planera och dokumentera […]
30 april, 2018
resa och inte en destination för dina läsare

En blogg som en resa och inte en destination för dina läsare

Många kämpar med att få in läsaren. Men sen då? Kan dom göra något där inne och vad får dom från att besöka just dig? Frågorna som kan vara de tyngsta att gå genom. För att det är så himla svårt att vända på vad vill jag dela med mig av till vad skulle mina besökare vilja ha? Det är […]
29 mars, 2018
Facebook knep för att slippa radera länken

Facebook knep för att slippa radera en länk som blivit fel

Antingen är det fel bilden eller så råkade du som jag ibland stava fel. Men bara för det behöver du inte radera inlägget på facebook utan du kan uppdatera det enkelt. Det finns två sätt jag vet om som du kan göra det på så jag tänkte visa båda. För visst kan det kännas surt att behöva radera en post […]
27 mars, 2018
Värdesätter tid

Värdesätter tid? Om att våga ta betalt.

Det här kan vara känsligt för många, pengar. Vi kommer inte gå in på siffror utan att titta lite närmre på hur vi värdesätter tid. Om vi räknar med den tiden vi lägger på att göra saker själv. Jag tänker ofta om jag inte kan betala för tjänster och produkter hur ska jag kunna ta betalt av andra? Det har […]
20 mars, 2018

Därför är det dags att byta från chrome!

Det kortar svaret är att Chrome suger ut allt liv från din dator. Det längre svaret kommer här nedanför. Det var några år sedan som Chrome la sig i toppen på den den mest använda webbläsaren och den hade mycket fördelar. Men med dom kom mycket tungt jobb för datorn. När jag bytte från Chrome till Firefox så ökade jag […]
19 mars, 2018
Kommer Vero döda Instagram

Kommer Vero döda Instagram?

Nu har jag varit med på Vero ett tag. Först måste jag säga att kategorierna på appen får min organisations hjärna att verkligen gå igång. Men om vi bortser från det så har det börjat snackas om att vero ska vara Instagrams första riktiga utmanare. Och det är nu det händer spännande saker, innan hade vi persicope som jag spådde […]
13 mars, 2018
Finn 5 fel, när du ska optimera din tid på dina sociala kanaler

Finn 5 fel, när du ska optimera din tid på dina sociala kanaler.

En teori som Siranee (Thaimorsan) har skapat. Finn 5 fel på dina sociala kanaler för 5 saker är ju inte för mycket att fixa. Det blir inte överväldigande liksom. Så jag tänkte varför inte titta närmre på detta. Och kolla på hur vi kan optimera vår tid. Hitta 5 fel som gör att vi slösar vår tid på olika saker […]
12 mars, 2018
Vad gör du efter att du har publicerat ditt innehåll?

Vad gör du efter att du har publicerat ditt innehåll?

Många lägger allt sitt krut på innehållet på sina kanaler. Men det är när du har publicerat ditt innehåll som det största jobbet börjar. Om ingen vet vart du finns, hur ska de kunna ta del av det? Många gånger pratas det om att du måste dela upp din fokus i 2 delar, innehållet och marknadsföringen.Vad är viktigast innehållet eller […]