Värdesätter tid? Om att våga ta betalt.

Det här kan vara känsligt för många, pengar. Vi kommer inte gå in på siffror utan att titta lite närmre på hur vi värdesätter tid. Om vi räknar med den tiden vi lägger på att göra saker själv. Jag tänker ofta om jag inte kan betala för tjänster och produkter hur ska jag kunna ta betalt av andra?

Värdesätter tid

Det har tagit mycket rannsakande hos mig att kunna sätta ett pris. På mina tjänster att designa och bygga webbsidor för företag och bloggare. När man värdesätter tid, mina funderingar på det är att man måste ha en produkt att luta sig på. Säljer du ost eller badbollar?

Vad är det du säger dig eller din produkt?

Om du inte har ett produkt så blir ju förhandlingarna så mycket mer personliga för då ska de ju värdesätta dig och inte det som du säljer. Det jag upptäckte var att det som är nyckeln till att lyckas. När du värdesätter tid är att lägga fokusen på vad det är för produkt eller produkterna.

Skapa en distans och bli tuffare när du värdesätter tid

För mig är det en skillnad på det jag säljer och vem jag är. För det är så himla svårt och hårt att sälja sig själv. För när du får ett nej är det för att du inte klickar med dom personligen. Det är du som person som får ett nej och inte din produkt eller erbjudande. Därför kan man undgå många känslor att skapa sig en skillnad på det du säljer som produkt och du som person. Men jag vet att det är super svårt att göra det. Jag hamnar ibland i den fällan själv och det suger att få ett nej på sig som person. Men jag har märkt en skillnad hos mig att det är inte lika hårt att ta ett nej om presenterar en produkt, för den kanske inte är rätt för dom. Inte att jag inte är rätt för dom.

Hur skapar man en produkt?

Det kan vara knepigt att veta vad det är som ingår i en produkt. Speciellt ett inlägg på någon av dina sociala kanaler. Utan här måste du kolla på din kunskap, vad är det som du kan?

  • Punkta upp vad är det som ingår i:
    • Bilder
    • Text
    • Länkar
    • Sökord
    • Buzzord eller liknande som ska vara med
    • Den som kommer att ta del av det, vilka är personerna bakom din statisk.
    • Därför kommer deras produkt eller tjänst att lysa lite extra på dina kanaler.
    • Vad det är för typ av marknadsföring.
    • Följer du upp ditt arbete?

Har du olika priser eller paket. Det är alltid kul att få valmöjligheter. vad skulle hända om du gjorde 3 olika paket? Som du kan skicka ut och se vad du får för svar. För mig är det så att man kan inte alltid få ett ja utan det är en långsam väg genom att testa och analysera det som funkar och det som inte funkade. Och har du lite olika produkter som du skickar ut kan du vässa på det som går bäst.

Sammanfattning

Det är alltid lättare att sälja någon annan, så varför inte skapa något annat som du kan sälja. I form av en produkt eller erbjudande som du kan snacka om så som när du säljer in andra. Använder du dig av denna metoden att skapa olika paket eller är det något du vågar testa? Lämna ditt svar i en kommentar eller om du har några andra åsikter. Jag älskar att höra vad du har att säga!

Vill du läsa mer?!

Hur du skapar en snygg signatur i din gmail!

Det finns ett sätt att skapa en supersnygg footer eller signatur i din mail! Och det är utan att behöva koda. Det du behöver är Gmail och google docs inget mer. För att lägga in bilder och så en fin design på din signatur. På 5 min kan du få ett helt annat utseende på dina mail. Med hjälp av denna videon så kan du enkelt skapa din egna designade...

läs mer
Marginalavkastning är en nyckel till att förstå jakten på likes

Marginalavkastning är en nyckel till att förstå jakten på likes

Lyssna: Första gången vi gör något som känns det helt fantastiskt. När du köpte din första dyra pryl eller bil. Eller varför inte första gången du smakade den där goda tårtan. Men andra gången du gör något så trubbas den känslan av. Och den minskar för varje gång och det som var hur najs som helst blir en beige vardags grej. Detta är...

läs mer

2 Kommentarer

  1. Emelie Babunovic

    Ja du…
    I företaget får jag väl säga att jag ingår i mina pt-paket. Dock har jag aldrig tagit det personligt om någon inte hört av sig igen efter jag svarat dom. Ser det mer som att dom inte är redo och att jag finns kvar om/när dom blir det.

    I bloggen säljer jag paket till sponsrade inlägg som ser olika ut och passar det inte så var dom inte rätt för mig ändå, men tar samtidigt till mig att jag kanske borde lägga om mitt sätt att förhandla.

    Bra inlägg!

    Svara
    • Johanna

      Det låter som sunt tankesätt kring värdesättning! Tack för dina tankar!

      Svara
Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *