Hur våra egenskaper blir vårt varumärke

Det är galet lätt att läsa om alla tips och trix på hur man kan bygga sig ett varumärke, men att sätta det i praktiken kan vara svårare. För vad är ditt varumärke egentligen? Du skulle kunna säga att det är din identitet. I takt med att vi får fler valmöjligheter, blir det viktigare att ha en stark identitet. Hur aktiv är du kring att bygga ditt varumärke? 

tänka på varumärke

Allt du gör på nätet adderas på din identitet, det som gör dig till dig helt enkelt. Alla det bra och dåliga sakerna du gör på nätet och i verkligheten skapar ditt varumärke. Det är därför det är viktigt att vi alla sätter oss ner och tänker på vilka vill vi vara? För att det är inte för än vi aktivt väljer hur vi vill bli presenterade för omvärlden som det kommer kunna ske. Det är som när jag skrev artikeln om att organisera sitt hem. Lika så måste du organisera ditt varumärke. Allt börjar med att du sätter dig ner och skissar en vision, om någon skulle presentera dig hur skulle du vilja att de berättade om dig och vad skulle de berätta.

Dags att rensa. Innan vi kan börja aktivt bygga på vår identitet måste vi börja med att ta bort allt sånt som inte passar in. Det vill säga konton, mailadresser, blogginlägg, bloggar, allt som du inte längre tycker passar in. Jag vet att det kan kännas lite jobbigt i början, alla timmar du har suttit på vissa ställen och liknande. När du har tagit bort allt som du inte tycker passar in har du lagt grunden för ett nytt aktivt tänkande krig din närvaro på nätet och i verkligheten.

Vågar du starta idag att aktivt börja tänka på ditt varumärke? Vad har du gjort för att bygga på din och din hemsidas identitet?

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CommentLuv badge