Hur du skapar samarbeten oavsett vad det handlar om

När det kommer till samarbeten brukar fokusen ligga på att bli sponsrad av företag. Att få saker i utbyte mot plats i dina kanaler. Men är det de enda sättet att samarbeta på?

Hur kan vi skapa samarbeten

Nej självklart tänker du. Men varför är hela influencer-världen så fokuserad på vad som kommer ut i fysiska produkter? Jag tänkte använda detta inlägget till att gå genom lite varför man inte får samarbeten.

Rädd för ett NEJ

Det som håller tillbaka dig och mig är rädslan för ett nej. Ett misslyckande. Vad händer om vi jobbar massa för att fixa det ultimata förslaget och sen får ett nej? Det suger så jävla mycket. Man känner sig så himla dum. Här har jag lagt massa tid och så var dom dumma emot mig. Det känns inte så himla bra i magen. Det suger så hårt. Men om vi inte vågar sträcka ut en hand oavsett vad det är för samarbeten så kommer slutsatsen vara nej du kommer inte få något.  Ju oftare vi får ett nej ju mindre känns det.

Jag tänkte utmana dig och mig själv!

Nu ska vi satsa på att få så många nej som möjligt. Jag tänkte att vi kanske kan tillsammans ta detta steget. Att skriva upp 15 företag som vi kommer att kontakta. Vi skickar ut samma erbjudande. Målet är att få svar från en person och inte lägga tyngden på vad svaret är. Ett nej är alltid ett svar. Alla Ja är bara bonus men det är inte det vi testar. Utan vi testar hur många vi kan få svar ifrån.

Hur du enkelt kan skicka till alla samtidigt

Det var ett tag sedan jag hittade att hemlig kopia eller bcc som vissa engelska mailprogram använder gör att alla mottagare får mailet som om de vore den enda. Smart va?! Våga skriva ihop något och våga få ett nej, det viktigaste är att öppna en kontakt så att vi kan lära oss vad de vill ha. För vi kan inte erbjuda det de vill ha för än vi har frågat eller testat oss fram. Jag säger detta till dig lika mycket som mig själv, våga att sök kontakt och våga få ett nej.

Vågar du ta utmaningen?

Vill du läsa mer?!

Marginalavkastning är en nyckel till att förstå jakten på likes

Marginalavkastning är en nyckel till att förstå jakten på likes

Lyssna: Första gången vi gör något som känns det helt fantastiskt. När du köpte din första dyra pryl eller bil. Eller varför inte första gången du smakade den där goda tårtan. Men andra gången du gör något så trubbas den känslan av. Och den minskar för varje gång och det som var hur najs som helst blir en beige vardags grej. Detta är...

läs mer
Lönsam på webben 2020, går det?

Lönsam på webben 2020, går det?

Lyssna: Efter det som inte bör nämnas vid namn (Voldemort) slog till 2020 så har nästan alla fattat att det är på webben man ska vara för att vara lönsam. Men med det så syns inte alla eller är lönsamma på webben. Vad är det som skiljer den som lyckas och den som inte gör det? Enkelt egentligen, bra innehåll och budskap.  Det är som i min...

läs mer

2 Kommentarer

  1. Siranee

    Ja är alltid på så vi kör haha!

    Svara
    • Johanna

      Grymt. ska bli kul att se hur det går och gick för dig!

      Svara
Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

  • Hur du skapar samarbeten oavsett vad det handlar om
  • Rädd för ett NEJ
  • Jag tänkte utmana dig och mig själv!
  • Hur du enkelt kan skicka till alla samtidigt
  • Marginalavkastning är en nyckel till att förstå jakten på likes
  • Lönsam på webben 2020, går det?