17 februari, 2015

Hur du kan bygga ett grymt varumärke

Din blogg ditt varumärke. Det kan vara jätte krångligt det där med varumärke, men genom att börja tänka på det lite mer aktivt kan du förändra det och göra det till vad du vill. Det finns inget som är skrivet i sten utan du kan börja forma det när du vill.

Grymt varumärke

Vad handlar din blogg om? Är en av nycklarna för att låsa upp full access till att forma varumärket. Att skriva ner det på papper ger dig möjligheten att känna igen det du har skapat. Försök vara så detaljerad som möjligt, fler detaljer hjälper dig att se de olika delarna som bygger upp hela din blogg.

Vad säger din blogg? Igenom att  titta på vad du har skrivit på din blogg kan du se om de stämmer överens med hur du beskriver din blogg. Om den inte gör det, varför? Är din blogg glad eller ledsen? Vad ger de senaste inläggen dig för känsla?

Vad vill du att din blogg ska handla om? För att skapa ett grymt varumärke måste du veta vart du ska. Detta gör du igenom att börja tänka på vad du vill att din blogg ska handla om. Vad din blogg ska symbolisera.

Sedan kommer det svåra med att skapa ett grymt varumärke att aktivt tänka på de sakerna som du skrev upp på vad du vill att bloggen ska handla om. Vad ska din blogg skapa för känsla hos läsaren? Avund? Inspiration? Locka till skratt? Din blogg, du bestämmer.

 

Vill du läsa mer?!

Arketyper vad det är och vad du kan göra med det

Arketyper vad det är och vad du kan göra med det

Lyssna på innehållet: Tänker fokusera på arketyper inom film och litteratur för att jag tror att det kan vi applicera på grejer vi gör på webben. Typ som i marknadsföring. Första gången jag kom såg ordet trodde jag det hade nått med arkeologi att göra, helt enkelt gamla saker. Men det har med Formandet av identiteter. Som skolans nörd. En arketyp...

läs mer
Varumärkesarketyper som visar på hur målgrupp är viktigt

Varumärkesarketyper som visar på hur målgrupp är viktigt

Lyssna på inlägget här under: 12 Varumärkesarketyper är nått av det coolaste jag kommit över. Eller ja det säger jag om allt som är nytt och gå in på ämnen som har med sociala tekniker. Vi är unika men ändå inte och genom det brukar man använda sig av arketyper som egentligen bara är ett annat ord för kategorier i denna kontexten. Dom flesta...

läs mer

2 Kommentarer

  1. Josefin Tatiana

    Hej Johanna! och vad kul du har hittat till min blogg 🙂
    då har jag lyckats vad jag har försökt nå ut med, haha!

    Ett måste nu i vår/sommar skulle jag säga mycket pasteller och transparenta material skulle jag säga,
    får en att känns sig riktigt sommar fräsch!

    Intressant blogg du har med! och ha en fin dag!

    Josefin Tatiana

    Svara
    • Johanna

      Gött, då vet jag vad jag ska kolla efter 🙂

      Svara
Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

  • Hur du kan bygga ett grymt varumärke
  • Arketyper vad det är och vad du kan göra med det
  • Varumärkesarketyper som visar på hur målgrupp är viktigt