Din blogg ditt varumärke. Det kan vara jätte krångligt det där med varumärke, men genom att börja tänka på det lite mer aktivt kan du förändra det och göra det till vad du vill. Det finns inget som är skrivet i sten utan du kan börja forma det när du vill.
Vad handlar din blogg om? Är en av nycklarna för att låsa upp full access till att forma varumärket. Att skriva ner det på papper ger dig möjligheten att känna igen det du har skapat. Försök vara så detaljerad som möjligt, fler detaljer hjälper dig att se de olika delarna som bygger upp hela din blogg.
Vad säger din blogg? Igenom att titta på vad du har skrivit på din blogg kan du se om de stämmer överens med hur du beskriver din blogg. Om den inte gör det, varför? Är din blogg glad eller ledsen? Vad ger de senaste inläggen dig för känsla?
Vad vill du att din blogg ska handla om? För att skapa ett grymt varumärke måste du veta vart du ska. Detta gör du igenom att börja tänka på vad du vill att din blogg ska handla om. Vad din blogg ska symbolisera.
Sedan kommer det svåra med att skapa ett grymt varumärke att aktivt tänka på de sakerna som du skrev upp på vad du vill att bloggen ska handla om. Vad ska din blogg skapa för känsla hos läsaren? Avund? Inspiration? Locka till skratt? Din blogg, du bestämmer.
Hej Johanna! och vad kul du har hittat till min blogg 🙂
då har jag lyckats vad jag har försökt nå ut med, haha!
Ett måste nu i vår/sommar skulle jag säga mycket pasteller och transparenta material skulle jag säga,
får en att känns sig riktigt sommar fräsch!
Intressant blogg du har med! och ha en fin dag!
Josefin Tatiana
Gött, då vet jag vad jag ska kolla efter 🙂