enklakneps blogg

Arketyper vad det är och vad du kan göra med det

Tänker fokusera på arketyper inom film och litteratur för att jag tror de kan vi applicera på grejer vi gör på webben. Typ som i marknadsföring. Första gången jag kom såg ordet trodde jag det hade nått med arkeologi att göra, helt enkelt gamla saker. Men det har med...

Varumärkesarketyper som visar på hur målgrupp är viktigt

Lyssna på inlägget här under: 12 Varumärkesarketyper är nått av det coolaste jag kommit över. Eller ja det säger jag om allt som är nytt och gå in på ämnen som har med sociala tekniker. Vi är unika men ändå inte och genom det brukar man använda sig av arketyper som...

Expertråden du bör undvika på dina sociala kanaler

Vill du lyssna på inlägget istället?! I detta inlägget tänkte jag ta upp de 3 råden som är väldigt skadliga som jag hört flera gånger om. Detta inlägget kommer helt enkelt handla om: börja om med nytt konto, publicera flera gånger om dagen och skriv på engelska så når...
Varför du inte bara vill vara upptagen

Varför du inte bara vill vara upptagen

Att vara upptagen är inte samma sak som att vara produktiv. Att vara upptagen är att fylla sin tid med något som inte ger dig något. Det handlar aldrig om hur mycket tid vi lägger på saker, utan om det vi har gjort ger det resultatet vi vill ha.  Innan jag lärde mig...

läs mer
Tips hur du startar en bloggplanering

Tips hur du startar en bloggplanering

En grej som ligger mig varmt om hjärtat. Planering och framförallt bloggplanering. Det är verkligen fantastiskt att ha en bloggplanering om du ska vara produktiv på bloggen. Få gjort det du behöver på mindre tid. Hur använder du dig av den och vad behöver du ha med...

läs mer
Tips hur du startar en bloggplanering

Tips hur du startar en bloggplanering

En grej som ligger mig varmt om hjärtat. Planering och framförallt bloggplanering. Det är verkligen fantastiskt att ha en bloggplanering om du ska vara produktiv på bloggen. Få gjort det du behöver på mindre tid. Hur använder du dig av den och vad behöver du ha med...

läs mer
Nätet vimlar av troll, är du ett?

Nätet vimlar av troll, är du ett?

Tjuvlyssnade på ett samtal på spårvagnen. Kommentarer som ingen borde skriva, sexistiska och förnedrande. Med avsmak lämnar jag spårvagnen, när vi blir utsatta för hat på nätet blir vi uppgivna. Vi kan ju ändå inte göra något?! Nätet vimlar av troll, hur ska vi utrota...

läs mer
Uppskatta oss själva för lite

Uppskatta oss själva för lite

När vi var små var det viktigaste på julafton vad man fick, nu ligger pressen på oss vuxna att ge det som andra önskar sig. Idag ska alla vara glad och man ska komma överens, men hur mycket vi än försöker lämnar julafton oss med en känsla att inte räcka till.  Det är...

läs mer
Enkla knep till bättre rubriker

Enkla knep till bättre rubriker

Det kan vara super svårt att sätta an lika grym rubrik som innehållet du precis som du skapat. Det går alltid att göra bättre rubriker till våra inlägg. Det finns ju så mycket som ska få plats i en rubrik. Den ska ju skvallra om vad innehållet handlar om och...

läs mer
Sluta läsa andras bloggar!

Sluta läsa andras bloggar!

Det är dags att ta steget från att läsa andras bloggar till att prenumererar på dom. Vi slösar mycket tid på att gå in på varje sida som vi läser utan att veta om den har uppdaterats eller inte. Dags att bryta det helt värdelösa sättet att ta del av andras bloggar på....

läs mer
Hur du skapar trovärdighet

Hur du skapar trovärdighet

Trovärdighet är en av grundpelarna i en briljant blogg. Om du inte är ärlig på din blogg kan du inte skapa en grym relation med dina läsare. Visst finns det många ytliga människor som drar till sig många läsare av samma typ. Men vill du verkligen att din blogg sak...

läs mer
Bloggnamn, hur du skapar ett riktigt bra

Bloggnamn, hur du skapar ett riktigt bra

Det där med att skapa ett bloggnamn som ska passa en lägre tid är inte helt lätt. Du vill ju inte tröttna på det och så ska det ju skvallra lite om vad din sida handlar om. Hur väljer man ett riktigt bra bloggnamn till din blogg. Namnet som du väljer kommer vara din...

läs mer
Skapa ett varumärke värt att bära

Skapa ett varumärke värt att bära

Snart är det nytt år och det perfekta tillfället att uppdatera ditt varumärke på bloggen. Även om vi inte aktivt arbetar med det så har vi alla ett varumärke. Det är vår identitet, det vi står för och andas. Allas bloggar bär ett varumärke, men det är inte alltid så...

läs mer

Hej!

Den som hammrar på tangenterna heter Johanna. Och den här bloggen riktar in sig på Marknadsföring, sociala media och framför allt hur vi kan växa på webben. 

Jag älskar att ta reda på hur man göra saker. Och det är ett av skälen till att jag tillverkar klistermärken på min fritid. Men för det mesta så är jag nyfiken på hur saker och ting fungerar på webben. Som marknadsföring. 

Vi har mängder av möjligheter att påverka titta bara på siffrorna från rapporten svenskarna och internet

%

Använder internet dagligen

%

Söker dagligen på Google

%

Använder sociala media dagligen

Prenumerera på hemliga brev,Få Instagram checklista,Exklusiva knep och nyheter


0