enklakneps blogg

Lönsam på webben 2020, går det?

Lönsam på webben 2020, går det?

Lyssna:

Efter det som inte bör nämnas vid namn (Voldemort) slog till 2020 så har nästan alla fattat att det är på webben man ska vara för att vara lönsam. Men med det så syns inte alla eller är lönsamma på webben. Vad är det som skiljer den som lyckas och den som inte gör det? Enkelt egentligen, bra innehåll och budskap. 

Det är som i min bransch, alla kan bygga en hemsida men alla kan inte bygga en teknisk bra hemsida. Det är lite som att jämföra kostym köpt på H&M och en skräddarsydd kostym. Båda är kostymer men de ger olika intryck på omgivningen. Så frågan ligger inte lägre i om du behöver en hemsida eller inte utan vilket intryck vill du ge med din hemsida?

Lönsamheten beror på vilka du omger dig med

Det är här det kluriga med webben kommer in som jag har sett det. Vi är allt för webben. Men vi kommer alltid att förlita oss på vad andra människor av kött och blod säger om tjänsterna och produkterna. Det är därför du vill dels omge dig med massa grymma människor som har olika expertiser som kan guida dig och bolla med dig. Men också redan från början be om omdömen från de som känner dig, jobbar med dig eller främlingar som du chattar med. För att vara lönsam 2020 tror jag mycket på det sociala bevisen på att du skapar bra saker är det som väger tyngst.

Våga nätverka på webben

För alla som fortfarande sitter hemma eller inte riktigt är sugna på att nätverka i den fysiska världen. Så är grupper och forum typ det bästa för att bygga grymma relationer med nya människor. Min tanke är att för att vara lönsam 2020:

Måste vi fokusera på att skapa djupare och bättre relationer till människor.

2019 vad fan gjorde vi egentligen?!

2019 vad fan gjorde vi egentligen?!

2019 det skakiga året. Där topparna har varit höga och dalarna låga. Ojoj oj tänker nog du, nu kommer en sån där lång urvattnad klyschig års sammanfattning. Och jag vet inte om du kommer få rätt än! Lämna en kommentar om du hade rätt! Året började med en sån där...

läs mer
Har influencers slutat vara relaterbara?

Har influencers slutat vara relaterbara?

Hela idéen och styrkan hos influencers är just grejen att de är som vi. Vi kan relatera till deras liv och vad de gör, inte som kändisar som är på en annan nivå. Där vet vi att det vi ser inte är hela deras liv och vi har förståelse för att när de syns så gör det de...

läs mer
Varför ska dom läsa det du skriver?

Varför ska dom läsa det du skriver?

Har du tänkt på kostnaden dom dina läsare betalar när dom läser din blogg? Jag har länge tänkt allt innehåll på webben som en byteshandel. Vi har massa saker som vi kan byta men då är frågan. Vad är det du delar värt? Hur räknar man ut ens värde. För mig har olika...

läs mer
Johanna bergsro profil

Hej!

Den som hammrar på tangenterna heter Johanna. Och den här bloggen riktar in sig på Marknadsföring, sociala media och framför allt hur vi kan växa på webben. 

Jag älskar att ta reda på hur man göra saker. Och det är ett av skälen till att jag tillverkar klistermärken på min fritid. Men för det mesta så är jag nyfiken på hur saker och ting fungerar på webben. Som marknadsföring. 

Vi har mängder av möjligheter att påverka titta bara på siffrorna från rapporten svenskarna och internet

%

Använder internet dagligen

%

Söker dagligen på Google

%

Använder sociala media dagligen

Prenumerera på hemliga brev,Få Instagram checklista,Exklusiva knep och nyheter


GåvaInstagram Checklista

Få kontroll över ditt Instagram konto. Missa inte dom små detaljerna som ger ett starkt intryck på dina kunder. Börja prenumererar på mitt hemliga brev  så får du den direkt i din inkorg strax.

0