enklakneps blogg

Varumärkesarketyper som visar på hur målgrupp är viktigt

Lyssna på inlägget här under: 12 Varumärkesarketyper är nått av det coolaste jag kommit över. Eller ja det säger jag om allt som är nytt och gå in på ämnen som har med sociala tekniker. Vi är unika men ändå inte och genom det brukar man använda sig av arketyper som...

Expertråden du bör undvika på dina sociala kanaler

Vill du lyssna på inlägget istället?! I detta inlägget tänkte jag ta upp de 3 råden som är väldigt skadliga som jag hört flera gånger om. Detta inlägget kommer helt enkelt handla om: börja om med nytt konto, publicera flera gånger om dagen och skriv på engelska så når...

Vad är SoMe och SoMe manager?

Lyssna på innehållet istället: SoMe är sociala media och när man lägger till manager på slutet betyder det att det är ett yrke inom att lägga upp innehåll på de olika sociala plattformarna. Så som Facebook, Instagram och så vidare. Så där eller?! Vi kan ju göra det...
Undvik att se knäpp ut på sociala medier

Undvik att se knäpp ut på sociala medier

Visste du att varje sida på nätet har sitt eget sätt att uttrycka sig på? Försöker du att publicera samma inlägg på olika sidor kan det få dig att se lite knäpp ut. Att hashtaga ord i din status på Facebook är ingen bra idé för att de som använder sig av Facebook inte...

läs mer
Vågar du välja vad du ska blogga om?

Vågar du välja vad du ska blogga om?

Nu när valborg har passerat var jag jätte sugen på att visa bilderna och berätta om min leriga valborg. Ja men det är ju min blogg ska inte allt vara på bloggen då? Visst kan det vara lätt att bli distraherad och börja öppna upp för att allt ska finnas på bloggen. Men...

läs mer
Hur skapar du dina inlägg?

Hur skapar du dina inlägg?

Har du tänkt på hur du skapar dina inlägg? Hur det går till och vad som får dig att börja skriva? Vi förbiser oftast det vi gör genom att bara titta på den färdiga produkten. Det färdiga inlägget. För ett bra innehåll behöver vi ha en inblick i vad vi gör innan vi...

läs mer
Är du också trött på att bloggen växer långsamt?!

Är du också trött på att bloggen växer långsamt?!

Att blogga tar tid och det är alltid kul att ha läsare. Ju fler läsare ju roligare är det att andra tycker att det du skriver om är intressant och de vill ta del av vad du har att säga. Men att komma upp i många läsare tar tid. Den som säger nått annat ljuger. Det...

läs mer
Hur länge lever ett inlägg?

Hur länge lever ett inlägg?

Även om allt på webben finns kvar är det inte säkert att någon tar del av bilderna, texterna och filmerna. Du har säkert hört en gång på webben alltid på webben, det är sant men det betyder inte att materialet är levande. Hur lever ett inlägg? Ett inlägg är levande så...

läs mer
Hur länge lever ett inlägg?

Hur länge lever ett inlägg?

Även om allt på webben finns kvar är det inte säkert att någon tar del av bilderna, texterna och filmerna. Du har säkert hört en gång på webben alltid på webben, det är sant men det betyder inte att materialet är levande. Hur lever ett inlägg? Ett inlägg är levande så...

läs mer
Projekt att skriva på café, är det produktivt?

Projekt att skriva på café, är det produktivt?

Bland skribenter och författare finns det en slags romans kring bilden att sitta på ett café och skriva. Men funkar det i verkligheten? 10 gånger satte jag som mål att sätta mig och skriva på olika caféer. Hur gick det? Fick jag mer gjort än vad jag brukar?  Jag...

läs mer
Vilken bloggtyp är rätt för dig?

Vilken bloggtyp är rätt för dig?

Har du tänkt på vilken bloggtyp din blogg är? Inte vilken nisch du skriver i utan vilken vilken bloggtyp du är. Kanske en berätta allt bloggare eller guide bloggare, oavsett vilken typ din blogg är finns det mängder av fördelar med att känna till din specifika typ av...

läs mer

Hej!

Den som hammrar på tangenterna heter Johanna. Och den här bloggen riktar in sig på Marknadsföring, sociala media och framför allt hur vi kan växa på webben. 

Jag älskar att ta reda på hur man göra saker. Och det är ett av skälen till att jag tillverkar klistermärken på min fritid. Men för det mesta så är jag nyfiken på hur saker och ting fungerar på webben. Som marknadsföring. 

Vi har mängder av möjligheter att påverka titta bara på siffrorna från rapporten svenskarna och internet

%

Använder internet dagligen

%

Söker dagligen på Google

%

Använder sociala media dagligen

Prenumerera på hemliga brev,Få Instagram checklista,Exklusiva knep och nyheter


0