enklakneps blogg

Arketyper vad det är och vad du kan göra med det

Tänker fokusera på arketyper inom film och litteratur för att jag tror de kan vi applicera på grejer vi gör på webben. Typ som i marknadsföring. Första gången jag kom såg ordet trodde jag det hade nått med arkeologi att göra, helt enkelt gamla saker. Men det har med...

Varumärkesarketyper som visar på hur målgrupp är viktigt

Lyssna på inlägget här under: 12 Varumärkesarketyper är nått av det coolaste jag kommit över. Eller ja det säger jag om allt som är nytt och gå in på ämnen som har med sociala tekniker. Vi är unika men ändå inte och genom det brukar man använda sig av arketyper som...

Expertråden du bör undvika på dina sociala kanaler

Vill du lyssna på inlägget istället?! I detta inlägget tänkte jag ta upp de 3 råden som är väldigt skadliga som jag hört flera gånger om. Detta inlägget kommer helt enkelt handla om: börja om med nytt konto, publicera flera gånger om dagen och skriv på engelska så når...
Spöregn, fotografering och sista goa workshop

Spöregn, fotografering och sista goa workshop

Även om det inte känns på vädret så är det sommar, tro det eller ej. Men igår så hade vi den sista workshopen innan vi går på sommarlov. Med ett gott gäng begav vi oss ut för att fota i spöregn. Galet kanske du tycker men det visar bara på hängivenheten hos många...

läs mer
Vem skriver du för?

Vem skriver du för?

En fråga som kan kännas hur oförskämd som helst. En del som fått frågan svara jag skriver för mig själv och ingen annan. Men varför lägger du upp det på webben i så fall? Det finns ingen mening med att lägga något som du skriver bara för dig själv, eller hur? Det blir...

läs mer
Projekt om jag var en annan typ av bloggare

Projekt om jag var en annan typ av bloggare

Vi har ju mängder av passioner, men alla behöver ju inte finnas i bloggen. Många gånger när jag pratar med bloggare om att nischa sig så får jag alltid tillbaka att det är så svårt. Många håller sin nisch öppen på grund av FOMO (fear of missing out). Tänk om man...

läs mer
Har du koll på dina konkurrenter i bloggvärlden?

Har du koll på dina konkurrenter i bloggvärlden?

Många gånger har jag hört om att konkurrens är bra för en. För du kan man utvecklas och driva framåt, som att man måste ha konkurrenter för att bli en drivande människa? Har du koll på dina? Om någon har en blogg är de din konkurrent då? Svaret är alltid nej. Eftersom...

läs mer
Är det lätt att hitta information om dig?

Är det lätt att hitta information om dig?

Allt finns på nätet eller mer det som du och andra har lagt upp. Att googla sig själv är inte alltid helt fel för att se vad det är som faktiskt finns på webben om dig. Vi kan inte ta bort saker på webben, men vi kan trycka de så långt bak i sökmotorn att ingen orkar...

läs mer
Varför är det fortfarande något fult att blogga?!

Varför är det fortfarande något fult att blogga?!

I ett tidigare inlägg skrev jag om 10 saker som bara en bloggare upplever, som ögonrullningar från folk som inte riktigt har förståelse för vad en blogg är. För mig kan det kännas lite som att du  är mindre värd i mångas ögon om du bloggare. Det många av dom inte...

läs mer
Hur du inte blir fastkedjad i sociala media!

Hur du inte blir fastkedjad i sociala media!

Detta inlägget är inspirerat av många som jag snackat med på sista tiden. Om det här att ständigt vara trött för att man fastnade på något socialt media. Stressen att behöva vara uppdaterad. Inte missa något. Den här ständiga FOMO (fear of missing out). Har du satt...

läs mer

Hej!

Den som hammrar på tangenterna heter Johanna. Och den här bloggen riktar in sig på Marknadsföring, sociala media och framför allt hur vi kan växa på webben. 

Jag älskar att ta reda på hur man göra saker. Och det är ett av skälen till att jag tillverkar klistermärken på min fritid. Men för det mesta så är jag nyfiken på hur saker och ting fungerar på webben. Som marknadsföring. 

Vi har mängder av möjligheter att påverka titta bara på siffrorna från rapporten svenskarna och internet

%

Använder internet dagligen

%

Söker dagligen på Google

%

Använder sociala media dagligen

Prenumerera på hemliga brev,Få Instagram checklista,Exklusiva knep och nyheter


0