Hur du skapar trovärdighet

Trovärdighet är en av grundpelarna i en briljant blogg. Om du inte är ärlig på din blogg kan du inte skapa en grym relation med dina läsare. Visst finns det många ytliga människor som drar till sig många läsare av samma typ. Men vill du verkligen att din blogg sak bygga på tomma ord? Sakna något värde, som inte ger något mer av värde till läsaren än någon minut av underhållning.

Är du trovärdig på din blogg

Det är lätt att skapa sig själv en roll på bloggen och blogga utifrån en lögn. Det finns många som har lyckats med det, men ofta bortglömd. Ta den där big brother deltagaren som skapade sig ett alter ego och bloggade om ett sjuk ideal. Hon var bland de största bloggarna i Sverige, ett tag. Men nu är hon ett minne blott. Något som inte är äkta håller inte en längre tid.

Du är fantastisk som du är

Känslan i bloggvärlden är att verkligheten inte räcker till. Men om du avviker från den kommer du att tappa din trovärdighet. Vill du verkligen vara en lögnare? Om ditt svar är ja, kan du sluta och läsa och bygga på din. Då finns det inget här av värde för dig. Men om du vill bygga på din blogg och förändra standarden i bloggvärlden, då kan vi bygga tillsammans på en bättre och flerfärgad blogg värld än vad som finns idag.

Svart eller vit

Idag finns det bara två lägen i bloggvärlden, svart eller vit. Antingen är det lyx, lyx, lyx och livet är så fantastiskt. Eller så är allt piss och offerkoftan är ett faktum. Vi behöver alla jobba på att bygga en balans. En balans som inte stressar upp oss. Det är allt för lätt att titta in på en blogg och tänka varför har den si och så många, Varför har den så mycket. Det är en ohälsosam tävling emellan bloggare idag. En tävling som inte gynnar någon. Vi är så uppe i tävlingen att vi ofta tummar på en av de viktigaste grunderna i en blogg, trovärdigheten. Utan den kommer vi inte vara långvara i bloggvärlden.

Din bloggs värde kan mätas i trovärdighet

Du kan värdesätta din blogg i läsare (statistik), sponsorer (pengar), men inget av detta visar på hur värdefull din blogg är. Det finns verkligen skräpiga bloggar som både har många läsare och sponsorer. Ditt värde på bloggen bestäms utifrån hur trovärdig du är. Att du skapar innehåll grundat på ärlighet. Det vill säga att när du bloggar om olika produkter, att du verkligen har testat dom (det vill säga köpt dom), inga inspirations bilder från omklädningsrummet eller från affären.Det säger ju lite sig själv, om du själv inte är villig att investera i produkten hur ska du då kunna blogga trovärdigt om de.  Att när du skriver om vetenskapliga saker att det grundera sig i fakta och så vidare.

Våra bloggar är ingenting utan den rätta attityden, att skapa en plats där du vill dela dina erfarenheter och inte något fiktivt. Håller du med att trovärdighet är en av de största grundpelarna i en briljant blogg? Eller är värdet i en blogg att skapa ett påhittat liv för att lura så många människor som möjligt?

 

Vill du läsa mer?!

11 faror som gör att din blogg tar över ditt liv

11 faror som gör att din blogg tar över ditt liv

När jag investerar i något då investerar jag verkligen i något. Du kanske är likadan? När du kör så kör du hårt. Det handlar om att du gillar det du skapar. Att det du ger värde till ditt och andras liv. Bloggen är den platsen som du har möjlighet att påverka. Men om man inte är försiktig kan det ta över ens liv. Som Siranee skulle sagt "är det...

läs mer
Att organisera din blogg kan vara något av det viktigaste du gör

Att organisera din blogg kan vara något av det viktigaste du gör

Vi alla vill ha saker presenterade för oss i en ordning. Från viktigt till mindre viktigt. Om du då inte är undantaget. Den här bloggen är hyfsat strukturerad trotts att den behöver vässas lite på strukturen för att ta fram sånt som är lite viktigare än annat. Men hur kan vi tänka när vi organiserar bloggen och varför är det ens viktig. Allt ditt...

läs mer

1 kommentar

  1. Josefine

    Sant ^^

    Svara
Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

0
    0
    Varukorg
    Din varukorg är tomTillbaka till butiken