Artiklar

Inom marknadsföring, sociala media och företagande

Vad använder man en målgrupp till?

Vad använder man en målgrupp till?

Orkar du inte läsa? Lyssna istället! Det kan bli lite tjatigt på många (inklusive jag!) att höra att man borde ha en målgrupp. Men okej vad använder man den till?! Man skulle kunna säga att det är din försöksperson. Du kan testa allt på den och utvärdera utan att det behöver ha några som helst...

läs mer
Vad en målgrupp är och vad använder man den till!

Vad en målgrupp är och vad använder man den till!

Orkar du inte läsa?! Lyssna på innehållet istället! Den största lögnen om målgrupp är att du stänger ute människor om du inte inkluderar dom. Nej målgrupp fungerar inte som vårt samhälle och skapar vi och dom känsla. Om den gör det så är det nått fel på den. Målgrupp är ett sätt att veta vem man...

läs mer
Varför skapar man ett varumärke egentligen?

Varför skapar man ett varumärke egentligen?

Orkar du inte läsa? Lyssna istället. Två skäl, ett du vill ha en unik positionering eller signatur. Och du vill bli enkel att kategoriseras av potentiella kunder/läsare. För att du vill bli igenkänd och att folk ska känna vi är lika, jag gillar det. Men du vill också stå ut från dina konkurrenter....

läs mer
Vad är ett varumärke och hur använder du det!

Vad är ett varumärke och hur använder du det!

Varumärke är samlingsnamnet för en bunt ingredienser som skapar din unika signatur vart du än befinner dig. En signatur som du kan använda dig av för att särskilja dig från konkurrenter men också påverka vem som gillar just...

läs mer
Story time: Digital fullträff hur namnet blev till

Story time: Digital fullträff hur namnet blev till

OH SHIT jag skulle ha döpt min bok till nått med succé. Och fick på riktigt googla hur det stavas för att kunna skriva första meningen i detta innehållet. För min hjärna vill inte komma ihåg hur det stavas. Det går ju liksom inte hatt ha ett boknamn som man inte kan stava till.  Ibland så skapar...

läs mer
Workshop för dig som vill bygga ditt syfte på riktigt

Workshop för dig som vill bygga ditt syfte på riktigt

I december släppte jag 7 platser på en ny workshop som jag har satt ihop. Om hur du skapar eller tar fram ditt syfte så att det är lättare att följa det. För jag tror att man kan skapa sin egna känna av energi om man bara har klart för sig vad syftet är. För mig är mitt syfte det som ger mig...

läs mer
13 skäl till du borde begränsa ställen du finns på sociala media

13 skäl till du borde begränsa ställen du finns på sociala media

Okej, jag tänkte att vi kunde göra en liten lista på vad jag har sett har negativ påverkan på din närvaro om du använder dig av för många platser på samma gång. De här punkterna gäller inte superstora företag som har flera resurser på plats för att sköta det massiva jobbet som sociala media är....

läs mer